Mohácsi növelte előnyét a bajnokságban

Forrás: enjoytherace.hu
2013-09-10 00:26:29
Hatalmas, 45 fős mezőny állt rajthoz augusztus végén a 2000 cm3 alatti túraautók versenyén a Slovakiaringen.

Augusztus 23-25. között rendezték a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság V-VI. futamát a Slovakiaringen.
Az esemény egyúttal az FIA CEZ (Közép-Európai Zóna Bajnokság) és több környező ország bajnoki futama is volt, így hatalmas, 45 fős mezőny állt rajthoz a 2000 cm3 alatti túraautók versenyén.


Az F-1600-as géposztályban az volt a kérdés, hogy a két Suzukis, Mohácsi Ákos és Lévai Zoltán között végre létrejön-e a nagy összecsapás, ami év eleje óta érik, de valamilyen oknál fogva eddig egyszer sem tudott kiteljesedni.
A nagy csatára azonban tovább kell várnunk, mivel a verseny előtt néhány nappal érkezett a hír, hogy Lévai Zolinak kisgyermeke született (ezúton gratulálunk neki!), így a szlovákiai futam kihagyása mellett döntött.
A Suzuki Ignissel a csapat Tim Gábort nevezte, aki a Peugeot 407 project sikertelensége miatt az idén ott áll rajthoz, ahol éppen lehetőséget kap.

Mohácsi a verseny előtt felújított motort a szombati időmérőn még kímélő üzemmódban használta, így géposztályában csak az ötödik időt sikerült elérnie. A délutáni versenyen aztán fokozatosan jött előre, és épp a géposztály második helyén autózó Csiszér Bélát próbálta megelőzni, amikor egy, a pályán "felejtett" lökhárító útjukat állta.
Mialatt próbálták kikerülni a leszakadt alkatrészt, az egy körrel korábban már megelőzött Karajánnisz bedugta autója orrát a Suzuki mellé, aminek az lett az eredménye, hogy összekoccantak. Bár mindketten tovább tudtak menni, és Ákos a következő körben ismét megelőzte a balesetből jobban kijövő Hondás versenyzőt, a cél már csak a biztos célba érés lehetett.

Az 1,6-osok értékelésében a futamot végül Tim Gábor nyerte, Mohácsi a második lett, megelőzve Karajánniszt.

A vasárnapi verseny kvalifikációján Ákos a kategória második legjobb idejét autózta Tim mögött, de az autón érezni lehetett, hogy az előző napi sérülés nem múlt el teljesen nyomtalanul, így biztonsági autózással a lehető legtöbb pont megszerzésére koncentrált.A futamon a kétliteres géposztályban érdekelt Marek Fried Lotusa kigyulladt, és a pályára folyatott olaj miatt be kellett küldeni a biztonsági autót.


Később piros zászlóval meg is állították a versenyt, és mivel már csak egy kör lett volna hátra a versenyigazgató befejezettnek nyilvánította a futamot. Az F-1600-as géposztályban megismétlődött az egy nappal korábbi végeredmény, Tim Gábor állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, Mohácsi Ákos a második, Karajánnisz Manolisz a harmadik helynek örülhetett.

Ákos az elért két második helyezéssel 16 ponttal növelte előnyét a bajnokságban.

Szöveg, fotó, videó: Kertesi Zoltán

Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.